Tuesday, 14 August 2012

Tk kisah la cmne pun kauu

kata mak, KAWAN tu ibarat lebah , habis madu sepah dibuang .

kata ayah , KAWAN tu umpama bunga ros , dipandang cantik dipegang sakit .
kata tuk abh , KAWAN tu seperti air terus mengalir .

kata nenek , KAWAN tu bak bulan dipuja dan disanjung tp nun jauh di sana .

kate sedare , kawan tu mcm makanan , kawan makan kawan !

kata abang , KAWAN tu seperti lembu mengikut saje ape dikata .

kata kakak , KAWAN tu tak ubah macam durian bau je busuk tp sedap dimakan .

kata adik , KAWAN tu macam biskut sekejap ade sekejap takde .

kata kitorang , kawan tu tak kisah la camner . walaupun dia IBARAT LEBAH , UMPAMA BUNGA ROS , SEPERTI AIR , BAK BULAN , SEPERTI LEMBU , TAK UBAH MACAM DURIAN & MACAM BISKUT ! korang tetap kawan :)

tau tak sebab ape ? sekali kite da kawan , selamanye dia ttp kawan :) itu cara berkawan. ! •_•

No comments: